* Całość wymaga uporządkowania *
Termin pochodzi z języka francuskiego, gdzie oznaczał "zaopatrywanie, prace inżynierskie i sztabowe" związane z przemieszczaniem się armii na froncie. Obecnie stosowany głównie w bizesie, gdzie obejmuje planowanie, wdrażanie i sterowanie łańcuchem dostaw i zaopatrzenia oraz realizację usług transportu, pakowania i magazynowania ładunków.
Termin z języka angielskiego (wkładanie, umieszczanie wewnątrz) w branży logistycznej rodzaj konfekcjonowania polegający na umieszczaniu wewnątrz opakowania dotatkowych składnikow produktu.
Etykietowanie (labeling) to usługa oznaczania produktów. Etykietowanie odbywa się na wiele sposobów takich jak: naklejanie nalepek, banderolowanie (taśmami, paskami, sznurkami), pieczętowanie.
Oklejanie lub owijanie produktów lub opakowań banderolą (taśmami, gumkami, sznurkiem).
Wklejanie (próbek, saszetek, gadżetów, ulotek) przy użyciu klejów, pastylek klejących, taśm samoprzylepnych, itp., naklejanie na tekturę gadżetów oraz zafoliowanych zeszytów.
Zespół czynności przygotowujących ładunek towaru do wysyłki i sprzedaży. Polega na porcjowaniu lub pakowaniu produktów w zestawy do wysyłki lub sprzedaży detalicznej. Konfekcjonowanie jest jedną z usług magazynowych a szerzej wplata się w łańcuch dzialań logistycznych.
Foliowanie produktów służy do ochrony danego produktu, podniesienia estetyki oraz do połączenia dwóch lub więcej produktów za pomocą folii termokurczliwej (PCV, poliolefinę), w torebki zgrzewane na gorąco (PE, PCV, poliolefinę) oraz folię polipropylenową.
Co-packing to najczęściej usługa zewnętrzna, zlecana przez producentów i dystrubutorów specjalistycznym firmom. Towary wymagające co-packingu mają albo neutralne opakowania zbiorcze albo też wymagają wymiany opakowań zniszczonych. W polskich realiach "co-packing" jest terminem szerszym niż "konfekcjonowanie" chociaż często stosowanym z nim zamiennie. Firmy świadczące usługę co-packingu przyjmują od klienta towar pozbawiony opakowania, w opakowaniach zbiorczych lub uszkodzonych, następnie projektują i przygotowują nowe opakowania i etykiety by na koniec wykonać konfekcjonowanie i przygotować do wysyłki na nowo zapakowane produkty.
Podczas procesu przepakowywania są tworzone etykiety w celu oznaczenia wyprodukowanych nowych zestawów z nowymi kodami kreskowymi. Można nimi oznaczać zarówno opakowania zbiorcze jak i jednostkowe. Etykietowane jest właściwie wszystko: każdy produkt posiadający opakowanie zawiera jakąś formę etykiety identyfikującej zawartość.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Mile spędzony czas przy kawie i ciasteczkach.